MARC details
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
05026cam a2200385 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
17737000 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
IED_BCN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20200131154813.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
130514s2014 flu b 001 0 eng |
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de control de LC |
2013018417 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9781466567504 (cart.) |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
DLC |
Lengua de catalogación |
cat |
Centro transcriptor |
DLC |
Normas de descripción |
rda |
Centro modificador |
DLC |
-- |
IED_BCN |
042 ## - CÓDIGO DE AUTENTICACIÓN |
Código de autenticación |
pcc |
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
TS171.4 |
Número de documento |
.S56 2014 |
082 00 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
658.5/7520954 |
Número de edición |
23 |
084 ## - OTRO NÚMERO DE CLASIFICACIÓN |
Número de clasificación |
BUS101000 |
-- |
TEC009070 |
-- |
TEC017000 |
Fuente del número |
bisacsh |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Singh, Amitoj |
9 (RLIN) |
3582 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Managing emotion in design innovation / |
Mención de responsabilidad etc. |
Amitoj Singh |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Lugar de producción publicación distribución fabricación |
Boca Raton : |
Nombre del de productor editor distribuidor fabricante |
CRC Press, |
Fecha de de producción publicación distribución fabricación o copyright |
[2014] |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xxix, 197 pàgines ; |
Dimensiones |
24 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre del tipo de medio |
sense mediació |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre del tipo de soporte |
volum |
Fuente |
rdacarrier |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA; ETC. |
Nota de bibliografía etc. |
Inclou referències bibliogràfiques (pàgines 181-190) i índex. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1. Introduction -- 1.1 Importance of Emotions in Product Styling -- 1.2 Need for Studying Emotions Associated with Motorbikes -- 1.3 Development of an Emotion-Centered Research Framework -- 1.4 Research Design and Methodology -- 1.5 Social-Cultural Segmentation of Biking in India -- 1.6 Styling Differences within the Biking Segments -- 1.7 Generation of the Premise of Study -- 2. Literature-Oriented Research Framework -- 2.1 Research Traditions in Design and Emotions -- 2.2 Theoretical Applicability of the Research Hypothesis -- 2.3 Significance of the Study for Motorbike Design -- 3. Evolution of Research Methodology -- 3.1 Development of Biker–Bike Personality Measurement Instrument -- 3.2 Biker–Bike Survey Questionnaire -- 3.3 Sampling of Bikes and Bikers -- 3.4 Data Collection Procedure -- 3.5 Techniques Used for Data Analysis -- 4. The Sociocultural Segmentation of Biking -- 4.1 Bread-and-Butter Biking -- 4.2 Travel-and-Comfort Biking -- 4.4 Social-Networking Biking -- 4.5 Dexterous and Exploratory Biking -- 4.5 High-Esteem Biking -- 4.6 Identification of Biking Needs -- 4.7 Segment-Wise Comparison of Biking Needs -- 4.8 Mapping of Biking Needs on H-E-A-T Diagram -- 4.9 Mapping of Affective Experiences on the Circumplex of Emotions -- 4.10 Discussion -- 5. Emotive Quality of Biking Segments -- 5.1 Biker–Bike Personality Relationship -- 5.2 Bike Personality Factors -- 5.3 Biker Personality Factors -- 5.4 Comparing Bike Personality of Biking Segments -- 5.5 Comparing Biker Personality of Biking Segments -- 5.6 Emotive Quality of Biking Segments -- 6. Emotion-Centered Research Framework for Design Innovation -- 6.1 Salient Findings of the Study -- 6.2 Emotion-Centered Research Framework -- 6.3 Significance of the Study -- References -- Index |
520 ## - NOTA DE RESUMEN |
Resumen |
"This book presents an emotion centered research framework titled "emoha" for design innovation. It defines emoha and underlines the importance of the developed framework in culturalization of technology and thereby design innovation. The book explains the detailed research on product styling which leads to the creation of "Emoha" and how to use it in product design"-- |
Fuente proveedora |
Proveït per l'editor. |
520 ## - NOTA DE RESUMEN |
Resumen |
"Author's Preface How to Manage Emotions in Design Innovation In today's time frame, emotions are paramount to people, and emotional relationships are becoming more and more desirable. An extension of emotional relationships is the affinity we feel with the products that we consume in this physical world. It has become essential to explore a manner in which emotions play a vital role in the physical world with which we surround ourselves. Our ambitions, desires, and needs are all driven by our emotions. The products in the physical world support and propel these aspirations and can be seen as a reflection of our emotional desires. This has implications in the architecture design, interior design, fashion design, design of home appliances, automobiles, lifestyle products, etc. The physical world can thereby be seen as an extension of emotion-based human aspirations. Styling is an integral part of any product design and development process. During the styling process, a designer imparts emotive qualities to products. With the diminishing technological differences among products, these emotive qualities play an increasingly significant role in enhancing the desirability and sense of ownership towards the product. However, the absence of quantitative tools to evaluate and determine the emotive quality required in product innovation leads to uncertainty in the styling process. The Concept of Emoha This book proposes a new emotion-centered research framework for product styling that can be used for managing emotions in design innovation process"-- |
Fuente proveedora |
Proveït per l'editor. |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Disseny de producte |
Subdivisión geográfica |
Índia |
Subdivisión de forma |
Estudi de casos |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
3441 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Motociclistes |
Subdivisión geográfica |
Índia |
Subdivisión de materia general |
Psicologia |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
3587 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Motocicletes |
Subdivisión de materia general |
Disseny i construcció |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
3579 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Productes nous |
Subdivisión de materia general |
Aspectes psicològics |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
3440 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Consumidors |
Subdivisión de materia general |
Conducta |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
3583 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Emocions |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
3584 |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías |
Universal Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Llibre |