IEDBarcelona

Managing emotion in design innovation / (Record no. 9044)

MARC details
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 05026cam a2200385 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control 17737000
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control IED_BCN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20200131154813.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 130514s2014 flu b 001 0 eng
010 ## - NÚMERO DE CONTROL DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de control de LC 2013018417
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN)
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 9781466567504 (cart.)
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen DLC
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor DLC
Normas de descripción rda
Centro modificador DLC
-- IED_BCN
042 ## - CÓDIGO DE AUTENTICACIÓN
Código de autenticación pcc
050 00 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación TS171.4
Número de documento .S56 2014
082 00 - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de clasificación 658.5/7520954
Número de edición 23
084 ## - OTRO NÚMERO DE CLASIFICACIÓN
Número de clasificación BUS101000
-- TEC009070
-- TEC017000
Fuente del número bisacsh
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Singh, Amitoj
9 (RLIN) 3582
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Managing emotion in design innovation /
Mención de responsabilidad etc. Amitoj Singh
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Lugar de producción publicación distribución fabricación Boca Raton :
Nombre del de productor editor distribuidor fabricante CRC Press,
Fecha de de producción publicación distribución fabricación o copyright [2014]
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxix, 197 pàgines ;
Dimensiones 24 cm
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido text
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre del tipo de medio sense mediació
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre del tipo de soporte volum
Fuente rdacarrier
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA; ETC.
Nota de bibliografía etc. Inclou referències bibliogràfiques (pàgines 181-190) i índex.
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato 1. Introduction -- 1.1 Importance of Emotions in Product Styling -- 1.2 Need for Studying Emotions Associated with Motorbikes -- 1.3 Development of an Emotion-Centered Research Framework -- 1.4 Research Design and Methodology -- 1.5 Social-Cultural Segmentation of Biking in India -- 1.6 Styling Differences within the Biking Segments -- 1.7 Generation of the Premise of Study -- 2. Literature-Oriented Research Framework -- 2.1 Research Traditions in Design and Emotions -- 2.2 Theoretical Applicability of the Research Hypothesis -- 2.3 Significance of the Study for Motorbike Design -- 3. Evolution of Research Methodology -- 3.1 Development of Biker–Bike Personality Measurement Instrument -- 3.2 Biker–Bike Survey Questionnaire -- 3.3 Sampling of Bikes and Bikers -- 3.4 Data Collection Procedure -- 3.5 Techniques Used for Data Analysis -- 4. The Sociocultural Segmentation of Biking -- 4.1 Bread-and-Butter Biking -- 4.2 Travel-and-Comfort Biking -- 4.4 Social-Networking Biking -- 4.5 Dexterous and Exploratory Biking -- 4.5 High-Esteem Biking -- 4.6 Identification of Biking Needs -- 4.7 Segment-Wise Comparison of Biking Needs -- 4.8 Mapping of Biking Needs on H-E-A-T Diagram -- 4.9 Mapping of Affective Experiences on the Circumplex of Emotions -- 4.10 Discussion -- 5. Emotive Quality of Biking Segments -- 5.1 Biker–Bike Personality Relationship -- 5.2 Bike Personality Factors -- 5.3 Biker Personality Factors -- 5.4 Comparing Bike Personality of Biking Segments -- 5.5 Comparing Biker Personality of Biking Segments -- 5.6 Emotive Quality of Biking Segments -- 6. Emotion-Centered Research Framework for Design Innovation -- 6.1 Salient Findings of the Study -- 6.2 Emotion-Centered Research Framework -- 6.3 Significance of the Study -- References -- Index
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen "This book presents an emotion centered research framework titled "emoha" for design innovation. It defines emoha and underlines the importance of the developed framework in culturalization of technology and thereby design innovation. The book explains the detailed research on product styling which leads to the creation of "Emoha" and how to use it in product design"--
Fuente proveedora Proveït per l'editor.
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen "Author's Preface How to Manage Emotions in Design Innovation In today's time frame, emotions are paramount to people, and emotional relationships are becoming more and more desirable. An extension of emotional relationships is the affinity we feel with the products that we consume in this physical world. It has become essential to explore a manner in which emotions play a vital role in the physical world with which we surround ourselves. Our ambitions, desires, and needs are all driven by our emotions. The products in the physical world support and propel these aspirations and can be seen as a reflection of our emotional desires. This has implications in the architecture design, interior design, fashion design, design of home appliances, automobiles, lifestyle products, etc. The physical world can thereby be seen as an extension of emotion-based human aspirations. Styling is an integral part of any product design and development process. During the styling process, a designer imparts emotive qualities to products. With the diminishing technological differences among products, these emotive qualities play an increasingly significant role in enhancing the desirability and sense of ownership towards the product. However, the absence of quantitative tools to evaluate and determine the emotive quality required in product innovation leads to uncertainty in the styling process. The Concept of Emoha This book proposes a new emotion-centered research framework for product styling that can be used for managing emotions in design innovation process"--
Fuente proveedora Proveït per l'editor.
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Disseny de producte
Subdivisión geográfica Índia
Subdivisión de forma Estudi de casos
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 3441
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Motociclistes
Subdivisión geográfica Índia
Subdivisión de materia general Psicologia
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 3587
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Motocicletes
Subdivisión de materia general Disseny i construcció
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 3579
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Productes nous
Subdivisión de materia general Aspectes psicològics
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 3440
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Consumidors
Subdivisión de materia general Conducta
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 3583
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial Emocions
Fuente del encabezamiento o término lemac
9 (RLIN) 3584
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Universal Decimal Classification
Koha [por defecto] tipo de item Llibre
Holdings
Suprimido Estado de pérdida Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado No para préstamo Código de colección Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Fecha último préstamo Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
    Universal Decimal Classification     Automoción - Transportation Design IED Barcelona IED Barcelona Sala 05/03/2019 1 P622 Sin 2019-0142 17/10/2022 30/09/2022 05/03/2019 Llibre

Powered by Koha